Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Google a keresési eredmények folyamatos javítása és finomítása iránti elkötelezettségéről híres, gondoljunk csak a rangsorolási algoritmusok rendszeres frissítéseire vagy az eredmények megjelenítési formátumára. A bővített kivonatok (oldalrészletek, a keresési eredmény alatt megjelenő néhány sornyi szöveg: mi szerepel az oldalon, miért releváns a lekérdezés szempontjából), amelyek minden keresési eredmény címsora alatt megjelenő tájékoztató szövegsorok (fajtái: ismertetők, személyek, termékek, cégek és szervezetek, receptek, események, zenék, Magyarországon még csak a recepteknél és személyeknél érhetőek el) nemrégiben frissítésen estek át a „strukturált kivonatok” formájában, amelyek így bizonyos keresési lekérdezések esetén tényszerűbb formában jelennek meg.

A Google célja a felhasználók számára a lehető legjobb webes élmény nyújtása és jelenleg ez azt jelenti, hogy a felhasználók már a linkre való kattintás előtt láthatják az általuk keresett információk egy részét. A Google Research és a WebTables szakemberekből álló csapatának közös munkája eredményeképpen a strukturált kivonatok meg fogják változtatni az emberek interneten történő információkeresésének a módját, és emiatt az optimalizálási stratégiákat is ehhez kell igazítani.

Mi a különbség a bővített kivonat és a strukturált kivonat között?

Először is nagyon fontos, hogy pontosan meghatározzuk, hogy mi is az a „bővített kivonat” és „strukturált kivonat”. Némelyik marketing-szakember egymás szinonimájaként használja ezt a két kifejezést, de az pontatlan szóhasználatot jelent. A strukturált kivonatok a bővített kivonatok egy típusa, és nem jelenik meg minden lekérdezés esetén.

A bővített kivonatok célja a találati oldalak kiemelése és a felhasználók által keresett információk minél kielégítőbb megadása. Például egy filmre való keresés esetén a filmkritikák rövid kivonatait vagy az adott film áttekintését is láthatjuk. Ennek köszönhetően a felhasználó egy pillantással előzetes információt szerezhet a keresési lekérdezés tárgyáról még azelőtt, hogy ráklikkelne valamelyik linkre. A bővített kivonatok egy adott weboldal speciálisan formázott adataiból állnak, amelynek elkészítésében a Google jelenleg segítséget nyújt, így olyan információt fog tartalmazni ez a kivonat, amelyet láttatni szeretne a potenciális felhasználók számára.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tavaly Matt Cutts azt mondta egy YouTube videóban, hogy a Google a közösségi média mérőszámait, mint a like-okat és megosztásokat, nem veszi figyelembe a keresési eredmények rangsorolásánál. De előrepörgetve az időt 1 évvel, a helyzet már jelentősen megváltozott, ugyanis a közösségi média hatalmas befolyásra tett szert a keresőoptimalizálás minden területe felett, legyen szó a világhálóról vagy a mobilokról. Míg a Google nem tekinti tényezőnek az algoritmusaiban a like-okat és a tovacsiripeléseket (Twitter-en az újramegosztásokat), a közösségi médiát használja a népszerűség felmérésére.

Ezt a változást befolyásoló két legfőbb motor a „konvergencia” és a „bevonás” Jason Dailey , a MediaVest keresési részlegének vezetője szerint. A konvergencia a különböző csatornákra utal összevonva, legyen az akár helyi SEO, keresőoptimalizálás, fizetett keresés, közösségi média vagy videó, míg a bevonás csak a fogyasztókról szól.

„Rengeteg olyan terület létezik, amelyek összemosódnak és ezek szürke területekké válnak abból a szempontból, hogy nem egyértelmű az, hogy az egyik hol végződik, és hol kezdődik a másik – mondta Daily. A fogyasztók is sokkal inkább bevonódnak a média irányításába úgy, hogy üzeneteket kapnak a márkáktól és párbeszédet folytatnak a márkákról. Valójában [itt] játszik nagyon fontos szerepet a közösségi média.”

Technikai nézőpontból, folytatja Daily, a keresőmotorok négy dologgal törődnek: minőség (egy felhasználó aktuális felhasználói élménye, a tartalom és a kinézet), bizalom (egy oldal magas létjogosultságú és hasznos-e), népszerűség (egy olyan oldal-e, amelyet az emberek szívesen meglátogatnak) és hasznosság (a tartalom friss, aktuális és releváns-e).

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás
Telefon: +36706041970
Email: info@fjood.hu