Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Évekkel ezelőtt a cégek számára még nagyon sima út vezetett a keresési találatok első helyezéseihez a rendszer manipulálása által. A számos, sok kulcsszót tartalmazó horgonszöveget (az a szó vagy kifejezés egy szövegben, amire a linket rakják) használó spam-szerű témakörön belüli hivatkozások (inbound links) segítségével bárki becsaphatta a keresőket, hogy számukra az oldaluk fontosnak, megbízhatónak és relevánsnak tűnjön, így manipulálva azokat a megérdemeltnél magasabb helyezés és nagyobb forgalom érdekében.

Azonban a nagyszámú link létrehozásának napjai, tekintet nélkül azok minőségére, már leáldoztak, és ez a taktika többé már nem működőképes. A keresők ma már egy oldal keresőláthatóságának (milyen gyakran jelenik meg egy weboldal a látogatók szeme előtt) elérését sokkal inkább kihívást jelentő feladattá tették, ugyanis a keresőket használók minőségi keresési találatok megjelenítését várják el. A keresők ezért nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy felfedezzék és eltávolítsák az olyan tartalmakat a keresési eredményekből, amik nem érdemlik meg, hogy ott legyenek.

Ezt szem előtt tartva, a honlap-tulajdonosok számára nagyon fontos tényező lett, hogy ne építsenek, hanem érdemeljék ki az értékes témakörön belüli hivatkozásokat. Egy sikeres linképítési stratégia többé már nem egy manipulatív törekvés; ehelyett, ez az egész ma már a minőségi tartalmak közzététele körül forog, ami mágnesként vonzza a témakörön belüli hivatkozásokat. Ebben a cikkben meg fogjuk vitatni, hogy hogyan kell végrehajtani és keresztülvinni egy minőségi és sikeres linképítési kampányt.

Horgonyszöveg – bevált gyakorlat

A horgonyszöveg (egy hiperhivatkozás klikkelhető része) a témakörön belüli hivatkozások kritikus eleme. Évekkel ezelőtt még gyakran emlegetett „bevált gyakorlat” a horgonyszövegek esetén az volt, hogy a kívánt kulcsszavakat használjuk horgonszövegként. A Google véget vetett ennek 2012 elején a Pingvin algoritmus frissítéssel, mivel ezt a manipuláció egy könnyen azonosítható jeleként értelmezte. A horgonyszövegben elhelyezett kulcsszavak fontosak a linkelt oldal helyi relevanciájának megállapításához, de a sok kulcsszavat tartalmazó horgonyszövegek túlzott használata visszafelé sülhet el, ha a Google manipulatívnak ítéli azt meg.

Manapság a horgonyszövegnek természetesnek, relevánsnak és értékteremtőnek kell lennie. A horgonyszöveget nem lehet a keresési találatokban lévő helyezés javítására szolgáló eszközként kezelni, inkább arra használjuk, hogy átlátható információt vagy forrást nyújtson a látogatóknak. A márkanevet tartalmazó horgonyok népszerűsége és hatékonysága nagyon megnőtt, minthogy ezek olyan linkek, amik egy idézett cikk címét használják horgonyszövegként.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A csiripelések hamarosan meg fognak jelenni a Google keresésekben.

A Twitter megegyezésre jutott a Google keresővel, ami azt jelenti a beszámolók szerint, hogy a keresőóriás hozzáférhet a Twitter firehose-hoz (Twitter API-ja [alkalmazási program csatlakozási felülete], vagyis „tűzoltócső”, a rajta keresztül áramló hatalmas adatfolyamra utalva) vagy a felhasználók csiripelései által generált adatfolyamhoz. A Google eddig is feltérképezte a firehose-t manuálisan, de az elkövetkezendő három hónapban a csiripelések automatikusan megjelennek a keresésekben rögtön a bejegyzések közzététele után.

Az utolsó lépés a mikroblogolásra alkalmas platformok meghódítására tett erőfeszítésben az arról való meggyőződés, hogy a tartalom látható a saját weboldalán túl is. Ezen a héten Ameet Ranadive, a Twitter termékfejlesztési főigazgatója közzétett egy blogposztot a Syndicated Promoted Tweet-ekről, amelyek a fizetett csiripeléseket egy harmadik fél weboldalára és app-ekre irányítja natív tartalomként. Az elsők között vezette ezt be a Yahoo Japan és a Flipboard, egy magazin formátumú mobil app, amely egy közösségi hálózat összesítéseként működik. A márka szempontjából a kreatív rész változatlan marad, minthogy a fizetett csiripeléseik az adatfolyamban fognak megjelenni, amelyet már így is integrálták.

A Twitter, amely már megosztja az adatokat a Yahoo-val és a Bing-gel, korábban egy hasonló megegyezésre jutott a Google keresővel, bár Ali Rowghani, az akkori ügyvezető igazgató nem újította meg ezt a megállapodást két évvel később. Az új megegyezés nem érinti a hirdetési bevételeket, bár ennek ellenére a Twitter-hez állítólag befolyhat adatengedélyezési bevétel.