Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Döntő fontosságú, hogy a platformokon fellelhető tartalomban ne legyenek ellentmondások, ezzel egyértelmű márkaüzenetet közvetítve. Ennek a következetességnek érdemes az eszközökön is megjelennie – fejtette ki Luis Navarrete Gomez, a Lego globális keresőmarketing ágának vezetője.
Egy nyilvános vitafórum második napját a SES London nyitotta meg, amelyen a Facebook, a Lego, a Microsoft és a Mindshare vezetői osztották meg a marketing kampányok optimalizálásával kapcsolatos kulcsfontosságú taktikáikat.
 „Ha megnézzük a mai gyerekeket és a viselkedésüket, akkor ők már nem feltétlenül a Google-t használják az új tartalmak felfedezésére, ezért nekünk harmonikus élményt kell nyújtanunk a különféle eszközökön és következetes üzenetet átadni.” – folytatta Gomez.
James Murray, a Microsoft keresőhirdetési evangelistája (evangelista marketing: olyan szószólók és önkéntesek kinevelése, akik szóbeszéd útján a cég vagy szolgáltatás aktív terjesztésében vezető szerepet játszanak) még hozzátette, hogy „ennek megfelelő végrehajtásához szükségünk van az ezen dolgozó csapat minden egyes tagjának együttműködésére.”
A Microsoft-nál az együttműködés az összes alkalmazott kulcsfontosságú teljesítményjelzőjének része, – Murray elmondása szerint – és ha nem tudja valaki megmutatni, hogy hogyan segített valaki másnak, vagy hogyan javította fel valaki más ötletét, akkor az az éve nem lesz sikeres.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Google a keresési eredmények folyamatos javítása és finomítása iránti elkötelezettségéről híres, gondoljunk csak a rangsorolási algoritmusok rendszeres frissítéseire vagy az eredmények megjelenítési formátumára. A bővített kivonatok (oldalrészletek, a keresési eredmény alatt megjelenő néhány sornyi szöveg: mi szerepel az oldalon, miért releváns a lekérdezés szempontjából), amelyek minden keresési eredmény címsora alatt megjelenő tájékoztató szövegsorok (fajtái: ismertetők, személyek, termékek, cégek és szervezetek, receptek, események, zenék, Magyarországon még csak a recepteknél és személyeknél érhetőek el) nemrégiben frissítésen estek át a „strukturált kivonatok” formájában, amelyek így bizonyos keresési lekérdezések esetén tényszerűbb formában jelennek meg.

A Google célja a felhasználók számára a lehető legjobb webes élmény nyújtása és jelenleg ez azt jelenti, hogy a felhasználók már a linkre való kattintás előtt láthatják az általuk keresett információk egy részét. A Google Research és a WebTables szakemberekből álló csapatának közös munkája eredményeképpen a strukturált kivonatok meg fogják változtatni az emberek interneten történő információkeresésének a módját, és emiatt az optimalizálási stratégiákat is ehhez kell igazítani.

Mi a különbség a bővített kivonat és a strukturált kivonat között?

Először is nagyon fontos, hogy pontosan meghatározzuk, hogy mi is az a „bővített kivonat” és „strukturált kivonat”. Némelyik marketing-szakember egymás szinonimájaként használja ezt a két kifejezést, de az pontatlan szóhasználatot jelent. A strukturált kivonatok a bővített kivonatok egy típusa, és nem jelenik meg minden lekérdezés esetén.

A bővített kivonatok célja a találati oldalak kiemelése és a felhasználók által keresett információk minél kielégítőbb megadása. Például egy filmre való keresés esetén a filmkritikák rövid kivonatait vagy az adott film áttekintését is láthatjuk. Ennek köszönhetően a felhasználó egy pillantással előzetes információt szerezhet a keresési lekérdezés tárgyáról még azelőtt, hogy ráklikkelne valamelyik linkre. A bővített kivonatok egy adott weboldal speciálisan formázott adataiból állnak, amelynek elkészítésében a Google jelenleg segítséget nyújt, így olyan információt fog tartalmazni ez a kivonat, amelyet láttatni szeretne a potenciális felhasználók számára.