Keresőoptimalizálás lépésről lépésre, a kereső optimalizálása…

(SEO- Search Engine Optimization)

A Fjood keresőmotor optimalizálása révén, a te honlapod a kereső motorokban kiemelkedő pozícióban lesz majd, weblapod tartalmát az alapvető keresőmotorokon jelentősen fejleszteni fogjuk, mint a Google, Yahoo és Bing, segítve a te leendő ügyfeleidnek könnyedén megtalálni téged. A Fjood segíteni fog optimális láthatóságot biztosítani, megnövelve a te ügyfélkörödet, így segítünk pénzt keresni.

Mi is a keresőoptimalizálás?

Keresőmotor Optimalizálás egy folyamat, ami befolyásolja a weboldal láthatóságát, ez által a te honlapod is szerves része lesz a keresőknek, keresési eredményeknek. Véletlenen is el lehet érni keresési eredményeket, találatokat, de annak az esélye kevés. Fontos mindig az egyedi, és persze témába vágó tartalom. Ha az általunk írt cikkek nem tartalmazzák a szolgáltatásunk/termékünk nevét, akkor az a tartalom nagyjából semmit sem ér. Legyünk lényegre törőek, ne “rizsázzunk” csak azért, hogy minél több tartalmunk legyen. Tehát fontos a kulcsszó sűrűség, ezt megállapíthatjuk. De! Azt sem szereti a Google ha túlzásba visszük. Eleve nem lesz élvezhető a cikk a gyakori szóismétlés miatt, másrészt “Google anyánk” is lebüntethet a “csalás miatt”. Lényeg a lényeg, minél több saját kútfőből származó releváns, hasznos tartalmunk van, annál több esélyünk van, arra hogy a keresők ránk találnak.

FONTOS: Ne másoljunk szöveget! Tudom hogy ez tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nem szereti, sem a szerző, hogy más oldalon is megjelenítik a saját, többségében jogvédett anyagait, a keresők pedig kifejezetten szegregálják és büntetik az efféle oldalakat. Ha nem megy az, írás vagy nincs rá időnk keressünk meg olyan szolgáltatókat akik ezzel foglalkoznak. Szövegírásról bővebben itt.

Kerüljük a tartalom írásánál a ragozásokat, igekötőket, stb…! Ne feledjük el , hogy ezek programok, nem emberek, és magyarul sem beszélnek.

Pl.: Írhatnám, hogy “keresőoptimalizálás áraink” de senki sem fog így rákeresni. A felhasználók a “keresőoptimalizálás árak” kifejezésre kíváncsiak.

A következőkben felfedjük a titkot a méltán tisztelt algoritmusok felett; Pingvin, Panda, itt lesz az egész Google állatkert.

Nem is tudom hol kezdjem a keresőmotorok működésének leírást. Több részre lehetne tagolni ezt a témát. Ha már a tartalomról, tartalom generálásról szót ejtettünk akkor talán folytassuk elmélkedésünket a tartalomban fellelhető H-tag-ekről. A “H” jelöléssel ellátott kifejezések lesznek a keresők számára legfontosabbak. Ezt ahhoz tudnám hasonlítani mint a honvédségnél a tisztek rangsora. Rengeteg kifejezés van egy oldalon(ha jól kreáltuk meg a tartalmat), ezek közül fel kell tüntetni a legfontosabbakat, hogy ne legyen kavarodás nevezzük a H1 tag-et tábornoknak. A tábornok a lényeg, ha első kézből akar valaki informálódni, őt kell megkérdezni. Magyarul a “tábornokot” indexeli a legfontosabb kifejezésnek a Google. Innen indulunk lefelé a ranglétrán egészen a közlegényig, más néven a paragraph-ig(p). A H-tag-eket a szakirodalom szerint a tartalom mélységétől függően érdemes használni. Olyan ez mint egy felsorolás, amiben alpontok is találhatóak. A főcím legyen H1, az alatta leledző kategóriák, felsorolások tag-jei pedig H2 mondjuk. Ha a H2 is több témára oszlik akkor legyen az a H3-tag, és így tovább. Célszerű a H-tag-eket kissé rövidebbre fogni.

Értem ezalatt pl: “Keresőoptimalizálás árak, a Google keresőoptimalizálása”.

Ne legyen túl hosszú pl: “Magyarországon a legjobb keresőoptimalizálás árak, a Google keresőoptimalizálása, a keresőmotorok beállításának részletei, lépésről-lépésre”.

<H1>Keresőoptimalizálás árak</H1>
<H2>Keresőoptimalizálás árak</H2>
<H3>Keresőoptimalizálás árak</H3>
<H4>Keresőoptimalizálás árak</H4>
<H5>Keresőoptimalizálás árak</H5>
<H6>Keresőoptimalizálás árak</H6>
<p>Keresőoptimalizálás árak</p>

A weboldalainkon megtalálható információ kavalkád között ne feledkezzünk meg a képekről sem. Kezdetben nem is javasolnám a képek feltöltését kezdő weblapozók számára, ha nem elég körültekintőek nagyobb problémát okozhatnak mint gondolnák. Van itt minden: Alternate text, Image Title, Long Description, ha esetleg linket szeretnénk rárakni akkor ott megint belefuthatunk egy jó kis Link Title-be. Kezdetben elégedjünk meg azzal, hogy van egy galéria menüpontunk ahova kedvünk szerint tölthetünk fel képeket.

A tartalom részét ezzel kivégeztük. Jöhet a keményebb dió, a META és TITLE tag-ek.

Vannak olyan bizonyos rejtett tartalmak az oldal struktúrájában amiket az átlag felhasználó nem lát, vagy csak nem figyel, viszont a keresőknek nagyon fontos.
Egyik ilyen tartalom a Title. Ez az oldalunk főcíme. Érdemes eltöprengeni azon, hogy mi is legyen az a bizonyos szöveg ami felkerül oda. Se túl hosszú, se túl rövid. Hasonló módon kreáljunk Title-t mint H-tag-eket. A kevesebb néha több.
Másik két elhanyagolhatatlan összetevő a keresőoptimalizálás receptjéhez a META tag-ek.  Keywords és Description. Ezek azok a tartalmi részek amit tulajdonképp soha nem lát a felhasználó. Ezek a keresők munkáját segítik. Ha magyarul kell megfogalmazni akkor ezek azok a címkék, jelölések, amik segítenek a keresőknek abban, hogy kategorizálják az oldalunkat. Olyasmi ez mint a honlapunk virtuális igazolványa. Nézzünk erre is példát:

Keywords; vagyis kulcsszavak: Ide azokat a szavakat érdemes beírni amiket leginkább fontosnak szeretnénk feltünteti a keresők számára.
<meta content=”keresőoptimalizálás,árak,google,seo,kereső,optimalizálás,” name=”keywords”>

Description; vagyis leírás: Ide egy rövid leírást komponáljunk, ami tartalmazza a keywords-ök közötti kifejezések egy bizonyos részét.
<meta content=”Keresőoptimalizálás árak, a Google keresőoptimalizálása” name=”description”>

“Értek már mindent, de az itt tanultakat hol tudom alkalmazni?”

Ha HTML oldalad van akkor a HEAD részbe kell beszúrnod a meta tartalmakat(lsd.: lent). Ha valamilyen CMS rendszerrel szeretnél  a keresőoptimalizálás csúcsára törni, akkor a weboldal beállításánál, globális konfigurációnál tudod ezeket a paramétereket állítani.

<head>
    <meta charset=”utf-8″>
    <title>Fjood Kreatív Csoport | A keresőoptimalizálás és az árak, a keresők optimalizálása</title>
    <meta content=”keresőoptimalizálás,árak,google,seo,kereső,optimalizálás,” name=”keywords”>
    <meta content=”Keresőoptimalizálás árak, a Google keresőoptimalizálása” name=”description”>
    <meta name=”author” content=”Hirth Gábor, Fjood Kreatív Csoport”>
</head>

Elérkeztünk a keresőoptimalizálás leírásának a végére. Már csak egy rész van hátra a linképítés. Elszomorító tud lenni mikor leülünk ezt az áldásos tevékenységet folytatni, és szembesülünk azzal a ténnyel, hogy ez mégsem olyan egyszerű dolog mint ahogy hangzott. Leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mikor sétálgatás közben egy gyönyörű nő sziluettje rajzolódik ki a távolban, de a közelébe érve rájövünk, hogy “jól állt neki a távolság”. Az átlag felhasználó számára vannak elérhető link gyüjtő oldalak mint a startlap, vagy a lap.hu oldlak de nagyjából itt ki is merült a fegyvertár. A linképítő szakemberek nem adják ki az általuk preferált adatbázisok listáját. Ez olyan lenne mintha egy burkoló eljönne hozzánk és a hátunk mögött állva instruálna, miként tegyük le a járólapokat, és persze teljesen ingyen.

Javaslom ettől független mindenki próbáljon meg linket építeni. Ha eltéved a linképítés zord erdejében- mint ahogy én azt megmondtam- akkor forduljon szakemberhez.

Fontos tudni hogy ez is orosz rulett szerű játék, ha nem értünk hozzá. Lényeges hogy magas PageRank-ja legyen annak az oldalnak ahonnan jön a link a mi oldalunkra. Ha egy olyan oldalról érkezik a link amit a Google pl. többször lebüntetett, akkor a szépen felépített és optimalizált weboldalunknak egy mélyrepülés lesz a süllyesztőbe. Ez az egyetlen folyamat amit nem lehet gyorsan korrigálni. Jól gondoljuk meg mit is csinálunk mielőtt belevágunk.

Összefoglalva a leírtakat:

Bátran garázdálkodjunk a saját honlapunkon. Állítsunk be mindent a fenti leírás alapján. Ha elakadunk, vagy megunjuk, fordulunk szakemberhez.
Ne feledjük! Az optimalizálatlan honlap olyan mint egy szórólap egy olyan fiók mélyén nyugszik, amit csak te tudsz kinyitní, és csak azokhoz jut el akiknek te elküldöd. Nem sok esély van rá, hogy valaki rátaláljon.

Ha túl sokszor látta a Google nevét a leírásban és nem érti, hogy miért nem hoztam fel példának a többi keresőt:

A képlet egyszerű. A Google a keresők földesura. Mindig egy lépéssel a többi kereső előtt jár. Ha valaki eddig más keresőt használt, javaslom ne tegye. A Google a legprecízebben kialakított kereső motor, algoritmusai által minden spam, vagy érdektelen oldal lebüntetendő, ezzel garantálva a felhasználók számára a minőségi tartalmakat.