Weboldal készítés, keresőoptimalizálás Hír / Blog

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás hírek

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Tavaly Matt Cutts azt mondta egy YouTube videóban, hogy a Google a közösségi média mérőszámait, mint a like-okat és megosztásokat, nem veszi figyelembe a keresési eredmények rangsorolásánál. De előrepörgetve az időt 1 évvel, a helyzet már jelentősen megváltozott, ugyanis a közösségi média hatalmas befolyásra tett szert a keresőoptimalizálás minden területe felett, legyen szó a világhálóról vagy a mobilokról. Míg a Google nem tekinti tényezőnek az algoritmusaiban a like-okat és a tovacsiripeléseket (Twitter-en az újramegosztásokat), a közösségi médiát használja a népszerűség felmérésére.

Ezt a változást befolyásoló két legfőbb motor a „konvergencia” és a „bevonás” Jason Dailey , a MediaVest keresési részlegének vezetője szerint. A konvergencia a különböző csatornákra utal összevonva, legyen az akár helyi SEO, keresőoptimalizálás, fizetett keresés, közösségi média vagy videó, míg a bevonás csak a fogyasztókról szól.

„Rengeteg olyan terület létezik, amelyek összemosódnak és ezek szürke területekké válnak abból a szempontból, hogy nem egyértelmű az, hogy az egyik hol végződik, és hol kezdődik a másik – mondta Daily. A fogyasztók is sokkal inkább bevonódnak a média irányításába úgy, hogy üzeneteket kapnak a márkáktól és párbeszédet folytatnak a márkákról. Valójában [itt] játszik nagyon fontos szerepet a közösségi média.”

Technikai nézőpontból, folytatja Daily, a keresőmotorok négy dologgal törődnek: minőség (egy felhasználó aktuális felhasználói élménye, a tartalom és a kinézet), bizalom (egy oldal magas létjogosultságú és hasznos-e), népszerűség (egy olyan oldal-e, amelyet az emberek szívesen meglátogatnak) és hasznosság (a tartalom friss, aktuális és releváns-e).

Ugyanis általában a linkfejlesztési munkával külsős cégeket szoktak megbízni, mivel az ilyen munka sikeres teljesítése igen időigényes és bonyolult a kockázatok elkerülése mellett. Remek hír, hogy ma már sok cég specializálódott erre a területre, de a tapasztalataim alapján ez gyakran azzal jár együtt, hogy a linkfejlesztők és az esetlegesen házon belüli marketing-szakemberek között nincs megfelelő kommunikáció, ez pedig mindkét oldalon gyenge eredményeket fog okozni. Akármit is mondanak mások, a linképítés még mindig remek módszer egy honlap jobb helyezése szempontjából. De ez komoly bajba is sodorhatja a két csapatot, ha nem tudják azt, hogy hogyan tudnák összehangolni az összes többi, az oldalán elvégzett munkájukat, és ugyanígy ritkán működőképes az egyik a másik nélkül, ha nem dolgozik össze mindenki.

A világ minden táján a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek megjelölik a naptárjukban azokat az őszi napokat, amikor a Google algoritmus frissítések ki fognak jönni. Idén a keresőóriás a várt időben kiadta a Panda 4.1, a Pingvin (Pinguin) 3.0 és a Kalóz (Pirate) 2.0 frissítést is. Ezek a frissítések igazán széleskörűek voltak. A marketing-szakemberek vitatkozhatnak arról, hogy a Panda és a Pingvin frissítés volt-e, vagy csak egy aktualizálás, esetleg arról, hogy a negatív keresőoptimalizálás (a rosszindulatú versenytársak által a konkurencia oldalára történő linképítés, amely ellenkezik a Google irányelveivel és a linkek minősége is kártékony) lehetséges-e vagy sem, viszont a kisvállalkozások tulajdonosai egy még nagyobb problémával kénytelenek szembesülni: hogyan birkózzanak meg a visszamutató linkek (egy másik weboldalra vagy szolgáltatásra történő utalás/kereszthivatkozás az Anchor-ok segítségével) terhével. A kisvállalkozások nincsenek felkészülve a visszamutató linkek karbantartásának és kezelésének terhére. Nagyon sok kisvállalkozás azzal sincs tisztában, hogy egyáltalán át kellene néznie a linkeket.

Kétségen felül áll, hogy az internet vagy sikerre viszi, vagy megfojtja a vállalkozását az alapján, hogy napjaink fogyasztói számára a cége mennyire válik láthatóvá.

Ezért nem lehet eltúlozni annak a jelentőségét, hogy mennyire fontos egy felhasználóbarát és vonzó weboldalt megalkotni, amely bemutat minden terméket vagy szolgáltatást, amit Ön kínál.

Az weboldala fejlesztése során a keresőkben egy előkelő helyezés megszerzése és a kiváló felhasználói élmény nyújtása a legjobb módja annak, hogy azt a konverziós eredményt érje el, amit látni szeretne.

Az egyik stratégiát már évek óta használják ezen célok megvalósítására, bár nehéz lehet azt megérteni és pontosan végrehajtani; ez pedig az egyedi keresőoptimalizált érkezési oldalak (landing pages) létrehozása.

10b1Minden egyes online is jelen lévő vállalkozás számára maga a mennyei manna, ha a Google kereső találati oldalán jó helyezést ér el a rangsorban. Semmi sem előnyösebb a jó helyezésnél, és semmi sem rosszabb annak elvesztésénél.

Elég sok vállalkozás szenvedett el járulékos (néha végzetes) veszteségeket egy Google algoritmus frissítése után, és még ezer és ezer fog hasonló sorsra jutni egészen biztosan a jövőben.

A valóságban a legtöbb kisebb cég sohasem lesz képes jó helyezést elérni a Google rangsorában és csak vesztegetik az idejüket azzal, hogy kizárólag a találatukkal foglalkoznak. Annak a jelenségnek a napjai meg vannak számlálva, hogy Dávid legyőzi Góliátot az organikus keresésben.

Amennyiben nem tud a költségvetésében nagyobb összeget elkülöníteni új tartalmak írására és visszamutató linkek építésére, mindezt persze magasabb minőségben, mint a versenytársai, akkor nem fog eléjük kerülni a rangsorban. Ha most lépett be éppen egy telített piacra, akkor nagyon hosszú időbe fog telni, amennyiben egyáltalán elérhető ez a cél a vállalkozása számára, amíg sikerül egy említésre méltó helyezést elérnie.

Ahelyett, hogy amiatt aggódna folyton, hogy elveszíti vagy soha nem is éri el a kívánt helyezést a Google organikus keresési eredményeiben, inkább készítsen egy tervet a rosszabb eshetőségre is. Nem engedheti meg magának, hogy kizárólag egyetlen forgalmi forrásra támaszkodjon, hiszen többféle forgalmi forrásra is szüksége van biztosítékként a keresési algoritmusokban bekövetkező elkerülhetetlen változások miatt.

Íme, a 10 legeredményesebb módszer a forgalma növelésére a Google nélkül.

A Google Webmestereszközök által felkínált különféle funkciók kihasználásával holtbiztosnak vehetjük a honlapunk olajozott működését. Két eszköz azonban így is kiemelkedik a többi közül rendkívüli előnye miatt, mégpedig a Crawl Errors report (feltérképezési hibák jelentés) és a Sitemap submission tool (oldaltérkép beküldése eszköz).

Az eszközkészletben található meg a címben említett Fetch as Google lehetőség is, amelynek segítségével a felhasználók beküldhetik az URL-jeiket az indexelés miatt. Meglepő módon ez a jó kis eszköz mind a bloggerek, mind a webmesterek és SEO szakemberek által méltatlanul alá van becsülve, hiszen ez egy igen kényelmes megoldás a nehézkes folyamatok jelentős felgyorsításának, ha olyan új tartalmunk van, amit szeretnénk a kereső találati listájában megjeleníteni.

A honlap tulajdonosak és a marketing szakemberek gyakran tesznek közzé új weblapokat vagy blogbejegyzéseket a honlapjukon, majd hátradőlnek és várják a Google találati oldalán való megjelenést. De mindez heteket vagy akár hónapokat is igénybe vehet! A hozzáértőbb marketingesek gondoskodni fognak arról, hogy az XML oldaltérképük tartalmazza az összes új tartalmat, és ezután küldik be újra az oldaltérképet a Google-nek és a Bing-nek.

A keresőoptimalizálás alapjait könnyű elsajátítani, de annál nehezebb mesterfokon űzni. Mindenki, aki csak néhány órát tölt el a SEO alapvető pilléreinek megtanulásával, könnyen meg fog birkózni az alapokkal – beleértve az oldala naprakészen tartását, a kiváló tartalom által nyújtott lehetőségek kiaknázását, külső linképítést és a bekapcsolódást a közösségi médiába. Ezen stratégiák mindegyike alapvető fontosságú egy SEO kampány szempontjából, és hónapokat, vagy akár éveket is eltölthet mindegyik stratégia tökéletesítésével.

A tapasztalt tartalommarketingeseknek adott alapvető tanács azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezeljék a legeredményesebben azokat a taktikákat, elég terjengős. A keresőoptimalizálásról szóló régebbi cikkeken végigfutva megláthatja, hogy azok az alapstratégiák milyen részletesek lehetnek, viszont semmilyen olyan új információt vagy profi módszert nem fog találni, amelyet hasznosítani tudna a saját SEO kampányában.

Szerencsére rengeteg ennék sokkal profibb tipp és trükk van, amit tud használni annak érdekében, hogy új erőre kapjon a SEO stratégiája.

A linképítés fontos, viszont nagyon veszélyes is lehet, ha nem tudja, hogy mit csinál. Ma Neil Patel cikkíró osztja meg velünk etikus módszereit a linképítéssel kapcsolatban.

Mindegyik tisztességes SEO szakember tisztában van azzal, hogy a „linképítés”, miközben szükséges, potenciálisan veszélyes is lehet.

Sokak fejében a „linképítés” egyenlő a korábbi évek spam-szerű, etikátlan keresőoptimalizálási technikákkal; mégis a magas minőségű linkek a keresők által használt, messze a legnagyobb súlyú, a honlap szerkezetén kívüli tényezők.

A Google már eljutott arra a pontra, ahol már nem lehetséges válogatás nélkül linkeket építeni egy oldalhoz és várni a jó helyezést a rangsorban. Próbálja csak ki, és büntetést fog kapni érte.

Tehát hogyan tudja biztonságosan építeni a linkjeit 2015-ben? Továbbra is a rendelkezésére áll számos helyénvaló és megfelelő módszer. Kövesse az általam leggyakrabban használt öt technikát.

A linképítés vonatkozásában a szabályok látszólag mindig változnak, így Jayson DeMers újságíró közkinccsé tette a gondolatait arról, hogy mi a biztonságos, mi nem az, és hogyan menjen biztosra.

Egy nemrégiben megjelent Google+ Hangouts videóbeszélgetésben John Mueller, a Google webmester trendelemzője megválaszolt egy elég gyakran felmerülő kérést: „A bármelyik módon végzett linképítés lehet-e megfelelő módszer?”

A válasza némileg meglepő volt.

„Általánosságban én inkább megpróbálom elkerülni”- mondta, ezzel arra utalva, hogy a linképítés, amit hosszú ideje a keresőoptimalizálás egyik alapvető folyamatának gondolt mindenki, többé már nem ajánlatos.

Mueller ki is fejtette az ezzel kapcsolatos véleményét, mégpedig azzal érvelve, hogy a Google valóban figyelembe veszi a linkeket a rangsoroló algoritmusának részeként, viszont a linkek közvetlen építése nem a legmegfelelőbb módszer erre. Azt állította, hogy azzal a céllal kellene ehhez nekilátni, hogy a tartalom „önmagában is megállja a helyét”, valamint hogy a felhasználók dolgát minél inkább megkönnyítsék a saját blogjaikon és honlapjaikon történő megosztásra.

Ezen kívül nem tulajdonított különösebb fontosságot a linkeknek sem kitartva amellett, hogy a rangsoroló algoritmus nagyon sok különféle tényezőt vesz figyelembe, és a linképítéssel végső soron több kárt lehet okozni egy honlapnak, mintha nem csinálnánk semmit.

1.            A keresőoptimalizálás mellőzése a keresők révén nyerhető látogatók elmaradását jelenti. Amennyiben nem foglalkozik ezzel, akkor a keresők nem fogják osztályozni és rangsorolni az oldalát az Ön tevékenységére vonatkozó kulcsszavakra.

2.            Mind az on-site (honlapoptimalizálás), mind az off-site (weboldalon kívüli optimalizálás, pl. linképítés) optimalizálás szükséges. Ugyanis nem lehet jó eredményeket elérni, ha csak az egyik optimalizálást végezzük el, a másikat viszont elhanyagoljuk.

3.            Az optimalizálást még ma kezdje el. Minél tovább halogatja ezt, a versenytársai annál nagyobb előnyre fognak szert tenni Önnel szemben és annál nehezebb lesz a rangsorban eléjük kerülnie.

4.            Ismerje meg a versenytársait. Nézze meg, hogy az Ön által választott keresőszavakra – on-site és off-site optimalizálás elvégzése után - milyen oldalak jelennek meg az első oldalon.

5.            Nincs két egyforma weblap. Az egyik keresőoptimalizálási stratégia, amely jól működött az egy másik honlap esetén, nem biztos, hogy ugyanolyan jól működne az Ön honlapja esetén is, hiszen egy stratégia sikere nagyon sok tényezőtől függ.

6.            A keresőoptimalizálás nem feltétlenül drága. Nagyon jó eredményeket lehet elérni kisebb költségvetéssel, ha sok időt és energiát fektet a jó tartalom megírásába és az online kapcsolatok építésébe.

7.            A keresőoptimalizálás eredményei nem jelentkeznek azonnal. A keresőoptimalizálásba befektetett munka nem lesz látható még aznap, és a keresők sem reagálnak azonnal, ez inkább hetekbe, talán hónapokba telik majd.

8.            Minél újabb a honlapja, annál több türelemre lesz majd szüksége. Sok időt vesz igénybe, amíg kivívja a honlapja számára a magas létjogosultságot és bizalmat, és amíg nem éri el ezeket a célokat, nem várhatja el, hogy a régebbi, megbízhatónak bizonyult oldalak elé kerüljön a rangsorban.

9.            Soha ne tekintse a weblapjára fordított munkát befejezettnek. Amennyiben azt szeretné, hogy az oldala továbbra is jó helyezést érjen el, több látogatót vonzzon és az eladásai is nőjenek, akkor mindig a jobb és több tartalom hozzáadásán kell törnie a fejét.

10.          Igazítsa oldalát az algoritmus frissítésekhez. A rangsorban elért jó helyezés eléréséhez és megtartásához a keresőoptimalizálási stratégiáját át kell alakítani a keresők időről-időre változó irányelveinek megfelelően.

Honlapkészítés olcsón olcsó honlap készítés honlap weboldal weboldal készítés webáruház készítés website olcsó weblap készítés keresőoptimalizálás Google SEO SEF grafikák grafika logó arculat nagy arculat kis arculat prémium weboldal készítés ingyen honlap  ingyenes vállalatfejlesztés olcsó profitnövelés ügyfélkör bővítés kiadások csökkentése pénz szerzés pályázatok pályázat írás  Baja bajai Baján vállalkozás vállalat cég egyéni vállalkozás profit vállalatirányítás vállalati marketing marketing weboldal készítés olcsón

 

 

+36 (70) 604-1970    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

www fjood.hu

 

  2013