Weboldal készítés, keresőoptimalizálás Hír / Blog

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás hírek

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

2015. május 25., hétfő 12:51

Joomla vagy Wordpress? A vita lezárva...

Írta:

Közkívánatra felfedtük a Joomla valamint a Wordpress CMS rendszerek előnyeit és hátrányait:

WordPress (tartalomkezelő rendszer) - érvek és ellenérvek

Érvek:

Nyílt forráskódú (mindenki számára elérhető) – A WordPress nyílt forráskód-jellege miatt a legjobb megoldás a kezdőknek és a tapasztalt webfejlesztőknek egyaránt. Az avatatlan fülnek a nyílt forráskód alapvetően azt jelenti, hogy letöltheti a forráskódot a CMS (Content Management System – tartalomkezelő rendszer) szoftverre, és azt a saját igényeinek megfelelően módosíthatja. Ez azt is jelenti, hogy maga a weboldal készítő szoftver nem kerül egy fillérbe se.
Egyszerű kezelhetőség – Ez szokott lenni ehhez a platformhoz (számítógépes szoftver-környezet) kapcsolt legfőbb marketingfogás, de a könnyen kezelhetőség már annyira elcsépelt lett, hogy eltávolították ezeket a hirdetéseket a reklámanyagokból. A WordPress weboldal telepítése kevesebb, mint 5 percet vesz igénybe.
Weboldal készítés, testreszabás – Milliószámra találhatóak itt ingyenes sablonok (az a grafikai felépítés, ami segítségével megjelenik a weboldal) a WordPress használóinak – akár a WordPress weboldalán keresztül, akár egy harmadik szolgáltatón keresztül. Ez lehetővé teszi, hogy még a leggyakorlatlanabb felhasználó is egyedi igényeire szabhassa a weboldalát, legyen az személyes vagy üzleti célú. A sablonok mellett ezerszámra lehet válogatni a bővítmények (kiegészítő programok) között az weboldal tartalmának kiemelése céljából.

2015. május 25., hétfő 12:45

Weboldal készítés árak

Írta:

Érdemes megvizsgálni minden egyes alkotórészt, amelyek meghatározzák egy weblap árát. A Fjood csapata összeállított egy listát azokról a tényezőkről, amik véleményük szerint a leginkább befolyásolják egy honlap árát. Az alábbiakban felsorolt adatokat minden egyes tényező esetén lehet alkalmazni egy weboldal költségének megbecsülésére.

1. Szolgáltatás: domain név (tartománynév)

Egy honlap domain neve egy egyedi név, ami a weblap URL (Uniform Resource Locator - egységes erőforrás helymeghatározó) címében jelenik meg. Ez olyasmi, mint egy online ujjlenyomat, ami csak Önre jellemző. Bár hasonló domain nevekkel találkozhat, a saját domain neve csak az Öné lesz. Viszont ahhoz, hogy megkapja a saját domain nevének jogait, minden évben be kell regisztrálnia.

Nagyon fontos a domain név, mert ennek a segítségével „online személyazonosságot” nyer a weboldala, valamint hitelességet biztosít az oldal látogatói és a lehetséges ügyfelek szemében. Ez azért is elengedhetetlen, mivel, ha a web tárhely szolgáltatóját leváltja, a domain nevét megtarthatja. Végül ez a név kiszélesíti az online hirdetési lehetőségeit, ami egyre nagyobb jelentőséggel bír a mai világban egy oldal látogatottságát nézve.

Költség: kb. 3500 Ft/2 év

2. Szolgáltatás: webtárhely szolgáltatás

Ez egy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a weblap más internetes felhasználók számára is elérhető legyen. A webtárhely egy bizonyos nagyságú helyet biztosít a saját szerverén egy weblapnak, ezzel lehetővé téve, hogy bárki meglátogathassa azt bárhonnan.

Ez azért fontos, mert a tárhely minősége befolyásolhatja egy oldal betöltési idejét, valamint technikai segítségnyújtásra is szükség lehet, amennyiben az oldal összeomlik, ezen kívül a jövőben esetleg növelheti is a honlapja tárhelyét, ha arra lenne szükség. Összefoglalva a tárhely szolgáltató meghatározza a weboldal működésének minőségét. Bár léteznek ingyenes webtárhely szolgáltatók, a technikai segítségnyújtásuk (ha egyáltalán van nekik) biztosan nem lesz olyan jó, mint egy fizetett webtárhely szolgáltató esetében.

Költség: 1000Ft-tól 25.000 Ft-ig évente (a látogatottságtól és a weboldal sajátosságaitól függően)

A Google Kolibri (Hummingbird) algoritmus frissítése nagy aggodalmat keltett, de végül is a szakmának még jól is jöhet, hiszen felszabadít minket a korlátozott számú, de legnépszerűbb kulcsszavakért történő versengés rabigája alól. Lényegében a Kolibri algoritmus célja a felhasználók által a Google keresőjébe beírt longer-tail (kevesebbet keresett, speciálisabb, általában több szóból álló kifejezések) keresőkifejezésekre adott jobb válasz. Amennyiben az Ön honlapja ezekre a pontosabb keresőkifejezésekre optimalizált, akkor nagyobb eséllyel kerül majd a rangsor élére. Próbálkozzon a niche kulcsszavak (az internetezők által ritkábban keresett kifejezések, de ezekre a kulcsszavakra a versenyzők száma is és minősége is lényegesen alacsonyabb) használatával is, amelynek segítségével akár megduplázhatja vagy megtriplázhatja a fegyvertárában lévő, hasznot hozó kulcsszavak számát.

Ez a cikk abban lehet a segítségére, hogy megértse a kulcsszavak megtalálásnak modern módszereit 4 lépésben a SEO PowerSuit keresőoptimalizáló szoftvercsomag vagy egyéb eszközök használata mellett.

Az évnek ebben a szakaszában mindig két dolog történik: visszatekintünk azokra a dolgokra, amelyek megváltoztak, és igyekszünk előre megjósolni az új évben bekövetkező változásokat is.

Mindkét fent említett dolog átgondolása elengedhetetlen, amikor a 2015 évre vonatkozó keresőoptimalizálási stratégiáját tervezi meg, de ezeken kívül is még nagyon sok fontos teendője maradt.

Ugyanis ekkor minden lelassul mind a cégek oldaláról, mind a cégen belül, amelynek köszönhetően lesz egy kis ideje kigondolni, hogy mi legyen a következő lépés ahelyett, hogy folyamatosan próbál lépést tartani versenytársaival vagy megelőzni őket, ahogy azt az év 11 hónapjában teszi. Tehát amikor belekezd a 2015-ös keresőoptimalizálási terv elkészítésébe, fogadja meg az alábbi hét tanácsot, és így biztosan erősen kezdéssel indítja majd a következő évet.

Minden egyes évben lehet hallani vészjósló hangokat a keresőoptimalizálás haláláról vagy annak olyan alapvető megváltozásáról, hogy ma már teljesen más, mint amilyen régen volt. Általában az ilyen kijelentések rövidlátóak.

Semmi sem áll távolabb az igazságtól.

A keresőoptimalizálás (még mindig) nem halott és addig a napig nem is lesz az, amíg a keresők már nem tudnak jelentős forgalmat a weblapokhoz irányítani (ami nagyon-nagyon hosszú ideig még nem fog bekövetkezni, ha egyáltalán valaha be fog).

Azonkívül, néhány apró kivételtől eltekintve, az egyetlen dolog, ami megváltozott a keresőoptimalizálás terén a véleményem szerint az, hogy a keresőrobotok egyre jobbak a saját szabályaik betartatását illetően. Így azokat, akik inkább a rövidebb utat választják vagy olyan módszereket, amiket a legkevésbé sem tekinthetünk ajánlott eljárásnak, rákényszerítik a saját szabályaikhoz való alkalmazkodásra. Szomorú tény, de sajnos sokan vannak ilyenek.

A keresőoptimalizálás a digitálismarketing területének egyik legfontosabb alkotóeleme, és a hosszútávú sikerhez ugyanolyan úton lehet eljutni, ahogy mindig is.

A Facebook hírcsatornáján való hirdetés 2012 végén indult és nagyon eredményesnek bizonyult. A Marin Software nevű hirdetési platform ügyfélkörében végzett felmérés szerint a hirdetők 140%-kal többet költenek a Facebook hírcsatornáján megjelenő hirdetésekre 2013-ban a fél évvel korábbi adatokkal összehasonlítva. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a hírcsatornán megjelenő reklámozás jól működik.

Átlagosan a Facebook hírcsatornáján megjelenő hirdetéseknek 44-szer magasabb a kattintási aránya és 5-ször magasabb az áttérési aránya, mint a jobb oldali hirdetéseknek. És a hírcsatornán megjelenő hirdetések a hirdetőknek 67 %-kal kevesebb költséget (hirdetésre-áttéréskor keletkező szolgáltatási költség) jelentettek, mint a jobb oldali hirdetések esetén lett volna.

A hírcsatornán megjelenő hirdetés csak egy nagyobb változás része a natív hirdetések irányába, ami beépíti a márkaüzenetet közvetlenül a weboldalak és a közösségi hálózatszerkesztői folyamatába. A Twitter a natív hirdetésekre alapozza a növekedési stratégiáját, amiket beépít a felhasználók hírcsatornáiba; az új médiaszolgáltató óriások, mint a BuzzFeed és Refinery29 máris piaci részesedést szereztek a szinte csak natívhirdetést használó modelljükkel; a régivágásúmédiacégek, mint a Forbes és a The Atlantic a beágyazott natívhirdetésekkel számol, hogy fellendítsék a lassan sereghajtó hirdetési piacukat.

A natív hirdetés egy hatékony közeg erre, mert nem zavarja meg a felhasználót a képernyőre felugró ablakban megjelenített hirdetéssel, reklámcsíkkal vagy az előre betöltendővideó reklámmal, inkább olyan érzése lesz a felhasználónak, mintha a hirdetés az élmény része lenne. A natív hirdetések illenek az adott oldal légkörébe, megjelenésébe és rendeltetésébe. Így a fogyasztók nem hagyják figyelmen kívül ezeket hirdetéseket, inkább együtt sodródnak velük.

Ebben az új, natív hirdetések világában a Facebook a hírfolyamon megjelenő hirdetésekbe fektetett, így lehetőséget teremtve a hirdetőknek arra, hogy a felhasználókkal közvetlenül az ő személyes hírfolyamukon elhelyezett odaillő tartalmon keresztül lépjenek kapcsolatba. Tehát míg a jobboldali hirdetések valószínűleg nem tűnnek még el 2014-ben, folyamatosan vissza fog szorulni a hírfolyamon megjelenő hirdetések miatt.

Itt találhat öt tanácsot arra vonatkozóan, hogy hogyan hozhatja ki a legtöbbet a Facebook hírfolyamon megjelenő hirdetéseiből.

1. Vegye igénybe mindkét lehetőséget.

Csoportosítsa át a Facebook hirdetésekre költhető összegnek legalább a felét a hírfolyamon megjelenő hirdetésekre. Ahogy fentebb említettük, a hírfolyamon megjelenő hirdetésekkel nemcsak jobb eredményeket érhet el a jobboldali hirdetésekkel szemben, hanem számos további fontos előnyökkel is rendelkezik, például megnövekedett mobilos elérhetőség.

A hírfolyamon megjelenő hirdetés az egyetlen olyan Facebook hirdetési forma, ami alkalmas a mobil eszközön való megjelenítésre. A következő évben már jóval 50 % fölé lehetne emelni ezt a százalékot, ahogy egyre többen az okostelefonjaikon lépnek be a Facebook profiljukba.

Manapság már a Facebook használók több, mint 74 %-a a mobilalkalmazásán keresztül lép be, és azon felhasználók aránya, akik kizárólag a mobileszközeiken lépnek be a fiókjukba, 2013-ban 19 %-al nőtt egyik negyedévről a másikra.

2. Válassza a jobboldali hirdetés lehetőségét.

Ha az a célja, hogy ösztönözze a honlapja konverzióját (egy üzleti cél teljesülése, pl. a honlapon feliratkozók szerzése) vagy eladásait, válassza a Page post link ad („egy adott oldalra kirakott link hirdetés”) lehetőséget. Ha a kampány célkitűzése a márka iránti elkötelezettség ösztönzése, akkor aknázza ki a Page post photo ad („egy adott oldalra kirakott képi hirdetés”) hirdetési formában rejlő lehetőségeket.

A Marin adatai szerint a Page post link adhirdetésekkel 30 %-kal magasabb konverziós rátát lehet elérni, mint a Page post photo adhirdetésekkel, viszont az utóbbira 23 %-kal magasabb átkattintási ráta jellemző az előbbivel összehasonlítva.

2014. október 30., csütörtök 18:50

Mi az az ismétlődő tartalom? Mi a duplikáció?

Írta:

Mindenki tudja, hogy az ismétlődő tartalom egy rossz dolog. De mi is ez pontosan? És miért tartja mindenki helytelennek?

Ahhoz, hogy teljesen megérthessük az ismétlődő tartalom problémáját, először is nem egy weboldal tulajdonosának szempontjából kell megvizsgálni ezt az ügyet, hanem inkább a felhasználók számára a lehető legmegfelelőbb találatokat nyújtó keresőrobotok szempontjából. Ebből az elsődleges szemszögből kiindulva továbbléphetünk annak a megvizsgálására, hogy ez hogyan befolyásolja az adott weboldalt és az organikus találatokból származó forgalmát.

Az ismétlődő tartalom jellemzői

Mivel ez egy alapszintű cikk, megpróbáljuk a dolgokat minél egyszerűbben felvázolni (vagy legalábbis annyira érthetően, amennyire a keresőoptimalizálásban ez csak lehetséges):

Az ismétlődő tartalom olyan tartalom, mely az Interneten egynél több helyen is megtalálható.

Ezzel összefüggésben valójában semmi helytelen nincs az ismétlődő tartalommal kapcsolatban.

Vegyünk például egy kék színű szerkentyűkről szóló cikket, amit Balázs írt az abcszerkentyuk.hu honlapon. Én egy hasonló témával foglalkozó honlapot üzemeltetek, az xyzszerkentyuk.hu-t, és nagyon tetszik nekem ez a cikk. A cikk írójának beleegyezésével átmásolom ezt a cikket a saját oldalamra, természetesen a megfelelő forráshivatkozás megjelölésével. Ezzel mi is a baj? Akár törvény szerint, erkölcsileg vagy üzleti szempontból? Valójában semmi.

Ebben a fent leírt példában az történt, hogy ezt a cikket nagyon hasznosnak tartottam, ezért szerettem volna megosztani a saját látogatóimmal is, és ezzel a saját weboldalamon szerettem volna hosszabb ideig tartani az olvasóimat. De mi történik akkor, ha ugyanezt az esetet egy keresőrobot szempontjából vizsgáljuk meg?

Akkor azt a kérdést kell feltenni, hogy ezen két cikk közül melyik fog jobb helyezést elfoglalni a rangsorban és a kereső mi alapján fogja ezt eldönteni.

Ezen a ponton nagyon sok tényező lép működésbe – az adott oldalon található ismétlődő tartalmak mennyisége egészében véve, az oldal viszonylagos erőssége, valamint, hogy melyik tartalom jelent meg korábban. De lényegében mindig is afelé hajlottam, hogy az utolsó tényező rendelkezik a nagyobb súllyal. Nem mindig ez a helyzet, de ha a gyakorlati életből vett szabályt nézzük, akkor az működik.

Tehát milyen változást idéz elő a honlapomon megjelent másolt tartalom?

  • Ezt nem rangsorolják az adott oldalra vonatkozóan.
  • Az oldal fontosságaelhanyagolható lesz.
  • Egy pont jár az oldalnak, mint megbízható, minőségi forrás, és a cikket egyedi tartalomnak jegyzik be.

Nos, ezek igazságtalannak tűnhetnek, de ne felejtsük el, hogy a fent említett példa egyáltalán nem az a tipikus eset, amivel a keresőknek foglalkozniuk kell. Lentebb sorra fogunk venni néhány általánosabb „etikus” ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémát, de nagyon fontos szem előtt tartani, hogy a jelenleg használatos stratégiák nem mindegyike a keresők vagy éppen a látogatók érdekében használatos.

Weboldalak egész hálózatai arra vannak kiépítve, hogy kizárólag az ismétlődő tartalmakat találják meg máshol a neten abban a reményben, hogy a keresési forgalmukat megszerezzék. Nem az a céljuk, hogy értéket hozzanak létre, és általában nem is ezt teszik.

Az egyiknek csak a tömeges cikkírás kiadására kell figyelnie, azért, hogy észrevegye, hogy hol térhetnek rossz útra a keresők szempontjából; oldalak százain megjelenő változatlan tartalom kevés vagy semmilyen minőségellenőrzéssel, esetleg a témák széles skáláján keresztülívelő tartalom. Alapvetően az egyik fajta oldal a felhasználók és leginkább a Google számára teljesen értéktelen azon emberek minden erőfeszítése ellenére, akik kijátsszák a rendszert a linkekért cserébe, ide tartoznak még a cikk-webhelyek, amik odavonzzák a forgalmat a benyomás alapú hirdetéseikhez.

Ahhoz, hogy a keresőprogramok az összes ilyesféle problémát kezelni tudják, a keresőknek ki kell igazítaniuk az ismétlődő tartalomra vonatkozó értékelési módszereiket. Ne felejtsük el, hogy ezek különféle algoritmusokat használnak, és az algoritmusok nem túl jók a kivételek kezelésében.

Most már kijelenthetjük, hogy nem azért vagyunk itt, hogy a keresőkkel kapcsolatban azt vitassuk meg, hogy kinek van igaza, valamint, hogy a helyes vagy a helytelen út nem hoz a weblapra forgalmat ebben az összefüggésben, tehát gondoskodnunk kell arról, hogy, mégha jó is a látogatóink számára, amit most csinálunk, azt nem lehet összetéveszteni valamivel, ami viszont nem az. Szerencsére több módszer közül is lehet választani az ismétlődő tartalom típusokkal összefüggésben. Most vizsgáljuk meg ezeket.

Míg az ismétlődő tartalom típusok hosszú sorával találkozhatunk, az oldalak nagy többsége csak egy vagy pár maroknyit tartalmaz. Az ismétlődő tartalmak legáltalánosabb fajtáit fogjuk először sorra venni, majd kifejtjük, hogy hogyan kell ezeket kezelni és, hogy ez mit jelent a weboldal tulajdonosa számára.

2014. október 05., vasárnap 07:42

Élet a linkek megszűnése után

Írta:

Nagyon sok olyan TV műsort és weboldalt lehetett hallani és látni, amelyek témája a végső apokalipszis utáni túlélés volt. Mindegy, hogy a vég nukleáris tél, globális klímaváltozás vagy a zombik által előidézett vegyi fegyverek, esetleg az elragadtatás formájában köszönt majd ránk, ki hogyan képzeli el a világ végét. De nem mindenki készült fel rá.

Nem mindenkinek jelenti a megerősített búvóhely a katasztrófára való felkészülést. De azért néha nem is annyira őrültség elgondolkozni azon, hogy mi fog történni a világvége eljövetelekor, főleg akkor, ha ez a honlapunk végét is jelenti majd.

Legalábbis az utóbbi években (megkésve bár, de boldog szülinapot, Penguin 2.0!) sokan megtapasztalhattak egy webes kataklizmát. A legtöbben rengeteg időt és pénzt öltek a romok eltakarításába, néhányan visszaszerezték korábbi pozíciójukat, de a többieknek nem sikerült összeszedniük magukat.

Mi történik, ha a legpesszimistább forgatókönyv válik valóra? Mi lesz, ha az oldalára lesújt a Penguin vagy egy manuális büntetés, és nem lehet sehogyan sem visszahozni a halálból? Mi lesz, ha az a néhány értékes, forgalmat generáló kulcsszavas kifejezés eltűnik az első tízből?

Amennyiben már megesett Önnel hasonló a múltban, és még mindig nem sikerült felépülnie a csapásból, akkor gondolkozzon el valamin. Egy olyan új, fenyegető valósággal szembesülhet, ami azon dolgok nélkül hagyja magát, amikre mindig is számított. Úgyhogy talán eljött az ideje az utolsó ítélet lehetőségének.

Tegyük fel, hogy véget ér az a korszak, amiben bármilyen kifejezéshez lehetett linket vásárolni. És most hogyan tovább?

Ragadja meg azt a keveset, ami még maradt.

Miután a múlt főbb körülményeit már nem lehet figyelembe venni, hová vezet mindez? Amennyiben még mindig van egy kis forgalma, akkor ez még nem a teljes leépülés.

Minden bizonnyal 10 másikkeresési lekérdezés hoz annyi forgalmat, mint 1 eddig használt kifejezés. Viszont ugyanolyan üdvös az akármilyen névnek köszönhető növekedés, és az ilyen más kifejezésekből befolyó forgalom is forgalom.

Nem, ez most nem az, amihez eddig hozzászokott vagy, amit el szeretett volna érni mostanra, amikor a helyzet igazán előnyös volt 14 hónappal ezelőtt. De van még valami. Ennek a figyelmen kívül hagyása vagy a számításból való kihagyása ezen a ponton ahhoz hasonlítana, mintha a sivatagban nem állnánk meg az egyetlen oázisban csak azért, mert az nem elég nagy.

A forgalom még mindig nagyon értékes, és sok esetben sokkal értékesebb, mint korábban valaha is volt. Találja meg az összes olyan kulcsszót, amelyekkel az első fogadó oldalai még mindig rangsorolhatóak.

Találja meg azon fő kulcsszavakhoz legközelebb álló változatokat, amik még mindig jelentős súllyal rendelkeznek. Emelje ki ezeket jobban. Találja meg ezen változatok újabb változatait.

Hasznosítsa az oldalán lévő előnyöket. Még akkor is, ha a versenytársai, akik most megelőzik Önt a rangsorban, nem ezt teszik.

Ugyanis nekik nincs szükségük erre.

Akármilyen okból kifolyólag, ők most nincsenek óriási bajban. De, ha kapott valamilyen büntetést vagy a Penguin hátrébbsorolta az oldalát, akkor Ön viszont nagyon is.

Semmiképpen ne mondjon le egyetlen lehetőségről sem, vagy a legkisebb tökéletesítésről sem, amit meg tud csinálni. Bár ez valószínűleg nem juttatja vissza a korábban elfoglalt helyére, de ha a lakomának vége, a morzsákból még összeszedhet magának valamit.

2014. szeptember 22., hétfő 16:57

Matt Cutts mítosz írtása 4. rész

Írta:

4. A SEO eszközök megoldják az összes problémáját.

A zseniális mérnök a különböző SEO eszközök megvásárlásától is óvva int minket, és arra figyelmeztet, hogy mindenki legyen óvatosabb a szoftvercsomagok vásárlásakor, amik úgy hirdetik magukat, mint az egyetlen megoldás az első helyezés eléréséhez.

Rengetegautomatizált eszközt és SEO szoftvercsomagot lehet találni, amiket különféle webmestereknek szóló és ’black hat’ fórumokon árulnak, de az ígéretek ellenére ezek általában mégis hagynak maguk után valamilyen nyomot, amit végül is biztosan lenyomoznak és megbüntetnek.

„Valamint az a gondolat, hogy van a piacon egy olyan megvásárolható szoftvercsomag, ami megoldja minden egyes felmerülő problémáját, nagyon rossz nyomon jár. Nemrég olvastam egy cikket, amiben arról volt szó, hogy valaki vásárolt egy automatizált szoftvercsomagot és azzal próbálta meg a ’white hat’ SEO módszereket alkalmazni, ami egy kicsit hasonlít arra az esetre nekem, amikor valaki vesz egy pisztolyt és megpróbálja azt kalapácsként hasznosítani.”

Matt Cutts arra figyelmeztet, hogy ilyen esetben valószínű, hogy csak még nagyobb bajba kerül.

„Csak azért, mert valaki azt mondja, hogy sokat keres az interneten, még nem jelenti azt, hogy valóban sokat keresne az interneten. Ha tényleg sok pénzt keres az internet segítségével, akkor valószínűleg csak csendben tovább csinálná azt, amit eddig is, minthogy elmondja a titkát mindenkinek. Úgyhogy egy kis fenntartással kell kezelni ezeket a különféle eszközöket, szolgáltatásokat és termékeket.”

Ez már nem egy mítosz: azt add a keresőknek, amit ők akarnak.

Nagyszerű javaslat végiggondolni azt, hogy a Google hogyan is szeretné rangsorolni az oldalakat, és átgondolni azt, hogy az Ön oldala hogyan tudná elérni az általa kitűzött célokat inkább, mintsemhogy különböző trükköket vessen be a Google-val szemben, hogy azt higgye az oldaláról, hogy az az egyetlen oldal, ami az első helyen szerepelhet.

„És ha a szeme előtt lebegne a gondolkodási séma a Google céljáról – mégpedig: megpróbálunk minél jobb keresési találatokat adni a felhasználóinknak – akkor az sokat segíthet annak kigondolásában, hogy hogyan tudná ezekhez a célokhoz igazítani a honlapját, ugyanis, ha a célja megegyezik a Google-éval, akkor mi pedig szeretnénk sokszor megmutatni az Ön által készített magas minőségű oldalakat.”

„Amennyiben nem közösek a céljaink, ha inkább szeretne kérészéletű eredményt elérni a ’black hat’ módszerekkel és spam-ekkel, amelyek segítségével csak pár hétig tud eredményt felmutatni, utána úgyis nyakon csípjük, hiszen mindvégig az algoritmusainkkal ellentétesen fog dolgozni, végig a szabályos felhasználók érdekei ellen ténykedik, és azzal szemben, amiket ők látni szeretnének. Ők pedig természetesen dühösek lesznek, amikor átfutnak az oldalán, amennyiben ők hozzáértők.”

Arra is emlékeztette a webmestereket, hogy a Google egyáltalán nem a pénzre gondol, amikor arról van szó, hogy hogyan néz ki az organikus keresési találatok listája. Csak azon jár az esze ilyenkor, hogy a legjobb keresési eredményeket adja a keresőknek.

„Nagyon furcsának találom, hogy milyen sok ember feltételezi a Google-ről, hogy csakis a pénz hajtja, és nem a keresések minősége. És igazság szerint mi csak azon agyalunk, hogyan tehetnénk a keresési eredményeinket még jobbá. Ez a hozzáállás eddig is bejött nekünk, és nagyon remélem, hogy még nagyon sokáig a jövőben is eszerint fogunk dolgozni. – tette hozzá.”

Nagyszerű volt végre látni egy olyan webmestereket segítő videót, ami a keresésekkel kapcsolatos mítoszokkal és összeesküvés-elméletekkel foglalkozik. Bár sokan közülünk már régóta tisztában vannak Matt Cutts szavainak igazságával, főleg azok, akik valamilyen módon most kaptak büntetést a keresőóriástól.

2014. szeptember 09., kedd 16:55

Matt Cutts mítosz írtása 3. rész

Írta:

3. ’Black hat’trükkök: egyenes út az első helyezésig

Matt Cutts azt is elmondta ebben a videóban, hogy sokkal inkább azt szeretné, ha a webmesterek többre becsülnék magukat, minthogy a ’black hat’ fórumokon olvasott dolgokra hagyatkozzanak, és azt gondolják, hogy akármi is az utolsó rangsorolással kapcsolatos vesszőparipa, biztosan az fogja őket a csúcsra repíteni.

„Sose félj magadra hallgatni. Sok olyan embert láttam már, akik a csoportgondolkodás hibájába estek.”

Cutts példákat is mond a „vesszőparipákra”– cikkgyűjtemények, vendég-blogolás és a link wheel –amikre az emberek azt szokták hinni, hogy segítenek nekik elérni a hőn áhított első helyezést.

„És ha belegondol, hogy, ha valakinek van egy bombabiztos módszere, amivel sokat keres az interneten, akkor valószínűleg azt a módszert használná a pénzkeresetre inkább, minthogy ezt a fantasztikus módszert belecsomagolja egy e-könyvbe és árulja az embereknek, esetleg összetákoljon egy eszközt és azt árulja. – mondta Cutts.”

Honlapkészítés olcsón olcsó honlap készítés honlap weboldal weboldal készítés webáruház készítés website olcsó weblap készítés keresőoptimalizálás Google SEO SEF grafikák grafika logó arculat nagy arculat kis arculat prémium weboldal készítés ingyen honlap  ingyenes vállalatfejlesztés olcsó profitnövelés ügyfélkör bővítés kiadások csökkentése pénz szerzés pályázatok pályázat írás  Baja bajai Baján vállalkozás vállalat cég egyéni vállalkozás profit vállalatirányítás vállalati marketing marketing weboldal készítés olcsón

 

 

+36 (70) 604-1970    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

www fjood.hu

 

  2013