Weboldal készítés, keresőoptimalizálás Hír / Blog

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás hírek

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

2014. augusztus 25., hétfő 16:07

Matt Cutts mítosz írtása 2. rész

Írta:

2. A Google azért változtatja meg az algoritmusát, hogy az embereket rákényszerítse a hirdetések megvásárlására.

Egy másik állhatatos tévhit, hogy a Google folyamatosan lecseréli az algoritmusát, hogy ezzel lecsökkentse az oldalak látogatottságát, így bírva rá őket arra, hogy fizessenek a hirdetésért, mivel csak így tudják pótolni a kiesett forgalmukat.

„Hallani lehet egy ezzel összefüggő összeesküvés-elméletet, mégpedig, hogy a Google a hirdetéseinek eladása miatt változtatgat. Mivel jelenleg is a keresés minőségének javításával foglalkozó csapatban dolgozom, a Google-nál ráadásul már 13 éve, tehát bátran kijelenthetem, hogy előbb inkább a gondolkodási sémát kellene megérteni, vagyis, hogy a Google miért csinálja azt, amit csinál a keresési eredményekkel kapcsolatban.”

„Nagyon jó keresési találatokat szeretnénk biztosítani a felhasználóinknak, akik így boldogok lesznek és vissza is fognak térni a mi keresőnkhöz. Alapvetően erről van szó. A boldog felhasználó hűséges felhasználó, nem igaz? Tehát, ha egy kereséssel kapcsolatban jó tapasztalata van, akkor a következő alkalommal is hozzánk fog fordulni, ha valamilyen információra lesz szüksége.”

„És azután, ezen az úton elindulva, ha valaki a hirdetésekre kattint, az nagyszerű. De nem az a célunk az új algoritmusokkal, hogy az embereket rábírjuk a hirdetésekért való fizetésre. Ha fizet a hirdetésért, akkor az az algoritmus tekintetében nem segít a rangsorban elfoglalt helyén semmilyen módon, és hasonlóképpen, nem befolyásolja negatív irányba sem a helyezést a hirdetésért való fizetés.”

2014. augusztus 11., hétfő 15:37

Matt Cutts mítosz írtása 1. rész

Írta:

Néhány keresőoptimalizálással kapcsolatos mítosz és összeesküvés-elmélet, amiket a Google-s Matt Cutts száműzni akar a köztudatból

Hallott már valami olyasmit egy konferencián vagy olvasott valamit egy szakmai blogon, ami után azt gondolta magában, hogy ez egyszerűen nem lehet igaz? Vagy megtörtént már Önnel, hogy többször is hallott valamit helytelenül ismételgetve, és tudta, hogy az biztosan nem igaz?

Nos, a Google kiváló mérnöke, Matt Cutts is ugyanígy szokott hallani mítoszokat a keresőoptimalizálásról és megosztotta ezekkel kapcsolatos gondolatait egy webmestereknek szóló videóban.

1. A Google AdWords-re való költés = magasabb helyezés az organikus listában

Egyáltalán nem meglepő módon az első tévhit a hirdetésekkel kapcsolatos. A mítosz: ha a Google AdWords-nek fizet a hirdetésért, akkor az organikus találati listában kerül előbbre. Ezután következzen az ezzel pont ellentétes összeesküvés-elmélet: az organikus listában jobb helyezést lehet elérni, ha nem fizet a hirdetésért.

„Valahogy úgy érezzük ilyenkor, hogy ezt a két tábort össze kellene terelnünk, és azután hagyni, hogy egymás között rendezzék el ezt a kérdést. És akármelyik kerül ki győztesen a vitából, nekünk csak azt az egy összeesküvés-elméletet kell megcáfolnunk – mondta Matt Cutts.”

A SEO felnőtt lett. Több mint egy évtizede még tele volt „gazdagodj meg gyorsan” sémákkal, ahol a vállalkozás és az ügyfél közötti kapcsolat nem képezte lényeges részét a stratégiának, vagyis, hogy minél több látogatót vonzzanak egy weblapra. Ez a két dolog teljesen elvált egymástól.

Még az úgynevezett white hat („fehér kalapos”) SEO-val dolgozó szakemberek figyelme is inkább a különféle taktikákra irányult. Ezek valójában közelebb álltak a Google webmestereknek szóló útmutatójához, mint a black hat („fekete kalapos”) SEO-sok által űzött praktikákhoz, de a legtöbb esetben ezek még mindig csak taktikák voltak.

A keresőoptimalizálás történeti feladatát két területre lehetett osztani az elérni kívánt hatás alapján:

  • Egy kicsit megbabrálni az oldalon a biteket, és keresőbarátabbá tenni.
  • A webhelyre mutató linkek beszerzése, de ahhoz már túlságosan elfoglaltak vagyunk, hogy együttműködjünk, úgyhogy azt nem kell tudnia, hogy azokat honnan is szereztük.

Ezeknek a nagy része a fekete mágiához volt hasonlatos és a keresőoptimalizálás által foganatosított intézkedéseket nem értette a szakma egy része. Erre nem is volt szükség. Mindez csak taktika volt.

A keresőoptimalizálás berkeiben legalább mérsékelt tudással bíró egyének már tisztában vannak a linképítés fontosságával és természetesen a módszer alapjaival is, viszont azok, akik csak most kezdik beleásni magukat a témába, itt találnak egy kis áttekintő munkát.

Mi is az a linképítés pontosan?

A linképítés egy olyan módszer vagy módszerek csoportja, amelynek segítségével egy adott oldalra vagy domain-re linkekkel mutató weboldalak számát növelhetjük. Ebben a megközelítésben a következőkben néhány ezzel kapcsolatos tényezőt sorolunk fel:

  • Hány darab link mutat egy adott oldalra vagy domain-re más, egyedi domain-ekről?
  • Hogy vannak a linkek elhelyezve és milyen szöveg található a hiperhivatkozásban azon az oldalon, ahol a linkek megtalálhatóak?
  • Az oldallal vagy a domain-nel kapcsolatban álló oldal(ak)nak milyen egyedi sajátosságai vannak?

Nagy zűrzavar tapasztalható a keresőoptimalizálás terén jelenleg a linkekkel kapcsolatban.

A Google legutóbbi újítása (egyáltalán nem meglepő módon) pánikot és hisztériát okozott. Az őrületen kívülről jön ez a hozzászólás a vendégblogok témájában, azt is megemlítve, hogy vajon használjunk-e nofollow tag-eket az azokban foglalt kimenő linkek némelyikére vagy mindegyikére.

Ez nem az első eset, hogy a nofollow tag témája felmerül. A Google már javasolta a nofollow attribútum használatát sajtóközleményekben és infografikákban lévő linkek számára nem is olyan régen.

Úgy tűnik, hogy a Google újabban azt tanácsolja, hogy használjunk nofollow linkeket(a Google rel=”nofollow” attribútuma egy weblap forráskódjában arra utasítja a keresőrobotot, hogy a hiperhivatkozást ne vegye figyelembe), és szerintem ez egyre nevetségesebb. Talán a nofollow linké a jövő?

Az az elképzelés, hogy alapértelmezés szerint minden általunk épített vagy megszerzett linket nofollow linkké alakítunk, teljesen értelmetlen. Íme, néhány érv amellett, hogy a nofollow link miért nem a jövő.

2014. június 09., hétfő 11:16

Kicsi a bors, de optimalizált...

Írta:

A Google mérnöke, Matt Cutts szerint a kisebb honlapok le tudják nyomni a nagyobb honlapokat a keresési eredményekben.

Ha esetleg egy kisebb honlap büszke tulajdonosa, akkor nyomasztó lehet a tudat, hogy, bár az oldala kiváló tartalommal rendelkezik, még sincs akkora forgalma, mint egy jól ismert márkának. Mit tehetnek a webmesterek az ilyen kisebb oldalak érdekében, hogy javítsanak a helyezésükön a találati listában és megelőzzék a nagy oldalakat?

Ezt a témát feszegeti egy nemrég készült videóban a Google kiváló mérnöke, Matt Cutts, ezzel segítve a webmesterek munkáját. Cutts már a kérdés által sugallt feltételezéssel sem tud egyetérteni. Vitába szállt már ezzel korábban is a közelmúltban, amikor azt állította, hogy a nagyobb honlapok nem kerülnek automatikusan jobb helyre a Google keresési eredményeiben.

2014. június 09., hétfő 10:37

Ingyen weboldal készítés

Írta:

Ingyen honlap akció:

Az ingyen honlap készítéssel a Fjood Kreativ Csoport azoknak a vállalkozóknak és magánszemélyeknek próbál meg segítséget nyújtani, akik anyagi helyzetük miatt nem tehetik meg, hogy kifizessenek egy nagyobb összeget és a weboldal fenntartásával adódó egyéb kiadásokat.

Mivel nekünk is vannak kiadásaink az ingyenes honlapot csak azoknak áll módunkban elkészíteni akik egyéb szolgáltatásainkat is igénybe veszik hosszabb távon.
Ezen szolgáltatásaink a tárhely  és  weblap karbantartása, a következők szerint:

A weboldal elkészítése díjtalan, viszont minden honlapnak kell egy adott tárhely ahol annak tartalma található. Mi ezt a tárhelyet biztosítjuk ügyfeleink számára, és a teljes körű karbantartást.

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization - SEO) egy honlap vagy egy weboldal helyzetének javítását jelenti a keresőmotor „normál” vagy nem fizetett („organikus”) keresési eredményeiben. Általában minél előbb (vagy magasabb rangúként), és minél többször jelenik meg egy oldal a keresési eredmények listájában, annál több látógatót fog szerezni a keresőmotor használói közül. A SEO különböző kereséseket célozhat meg, beleértve a képkeresést, lokális keresést, videókeresést, tudományos keresést, hírkeresést és az iparág-specifikus vertikális keresést.

A SEO internetes marketing stratégiaként figyelembe veszi a keresőmotorok működését, a felhasználók által keresett szavakat, a keresőmotorba beírt kifejezéseket és kulcsszavakat, valamint a célközönség által előnyben részesített keresőmotorokat. Egy honlap optimalizálása magába foglalhatja a honlap tartalmának szerkesztését és a HTML-kódjának a szerkesztését a specifikus kulcsszavakhoz való relevancia növelése és a keresőmotorok indexelése előtt lévő akadályok megszüntetése érdekében. Egy másik SEO módszer a külső hivatkozások („backlink”) vagy bejövő hivatkozások („inbound link”) számának növelése.

A SEO rövidítés többes száma utalhat a „keresőoptimalizálók”-ra is, azokra, akik SEO szolgáltatásokat nyújtanak.

(SEO- Search Engine Optimization)

A Fjood keresőmotor optimalizálása révén, a te honlapod a kereső motorokban kiemelkedő pozícióban lesz majd, weblapod tartalmát az alapvető keresőmotorokon jelentősen fejleszteni fogjuk, mint a Google, Yahoo és Bing, segítve a te leendő ügyfeleidnek könnyedén megtalálni téged. A Fjood segíteni fog optimális láthatóságot biztosítani, megnövelve a te ügyfélkörödet, így segítünk pénzt keresni.

Itt az ideje, hogy „a keresőoptimalizálás csak a rendszer kijátszása és a szegény felhasználók kihasználása” cikkek után most helyre tegyük a „rendszer kijátszása” jelenséget. Miért használják olyan sokszor helytelenül a szakkifejezéseket? És a Google valóban utálja a SEO-sokat?

Azt is tudom, hogy ezeket a kérdéseket már korábban is kifejtették ilyen-olyan cikkekben. Mégis miért van olyan nagy összevisszaság a keresőoptimalizálással kapcsolatban? Ezen dolgok tisztázása érdekében nézzük át az alapvető SEO etikai kérdéseket néhány szakkifejezés és meghatározás mellett.

Mielőtt belemerülnénk, nagyon fontos megjegyezni, hogy minden SEO szakembernek saját véleménye van erről, és a lentiekben olvashatók az én nézetemet tükrözik, bár tudom, hogy többen is osztják ezt a véleményt. Az nem is kétséges, hogy mások határozottan nem értenek ezekkel egyet, de ez így is van rendjén.

Honlapkészítés olcsón olcsó honlap készítés honlap weboldal weboldal készítés webáruház készítés website olcsó weblap készítés keresőoptimalizálás Google SEO SEF grafikák grafika logó arculat nagy arculat kis arculat prémium weboldal készítés ingyen honlap  ingyenes vállalatfejlesztés olcsó profitnövelés ügyfélkör bővítés kiadások csökkentése pénz szerzés pályázatok pályázat írás  Baja bajai Baján vállalkozás vállalat cég egyéni vállalkozás profit vállalatirányítás vállalati marketing marketing weboldal készítés olcsón

 

 

+36 (70) 604-1970    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

 

  2013